Новини | без цензури!

1/3

Лінійність еволюції спростовано

Закон незворотності еволюції вдалося спростувати біологам - на прикладі пилових кліщів, передає Infox.ru

Предки цих істот були вільно проживаючими організмами, які спочатку перейшли до постійного паразитизму, а потім знову повернулися до вільного стану.

Результати дослідження, виконаного Павлом Климовим і Беррі О'коннором з Мічиганського університету, опубліковані в журналі Systematic Biology.

Закон незворотності еволюції, сформульований ще наприкінці XIX століття палеонтологом Луі Долло, викликає суперечки серед науковців досьогодні. За цим законом, "організм ні цілком, ні навіть частково не може повернутися до стану, в якому перебували низка його предків".

Автори роботи змогли показати, що закон Долло не працює у випадку пилових кліщів - мікроскопічних членистоногих, які живуть у матрацах і подушках і викликають у багатьох людей алергійні реакції. Для цього їм довелося перевірити всі 62 гіпотези про їхнє походження, що існують на сьогодні.

Проаналізувавши набір з 5 генів ядерної ДНК більш ніж 700 видів потенційних родичів пилових кліщів, дослідники з'ясували, що вони походять від паразитичного підзагону Psoroptidia.

Кліщі із цієї групи паразитують на ссавцях і птахах, ніколи не залишаючи своїх господарів.

Раніше вважалося, що постійні паразити не можуть знову жити вільними організмами, оскільки при паразитичному способі життя втрачаються багато важливих органів.

Однак предки пилових кліщів змогли зробити це завдяки стійкості до високої сухості й здатності харчуватися кератином, що міститься у волосі і пір'ї.

Як сподіваються вчені, їхнє відкриття допоможе в боротьбі з алергією, спричиненою пиловими кліщами.

"Знаючи родинні зв'язки цих істот, ми краще зрозуміємо властивості білків їхньої імунної системи й еволюцію генів, що кодують алергени", - пояснив Павло Климов, співавтор статті.

Відзначимо, раніше археологи припустили, що еволюція Homo sapiens не була лінійною.

А деякі вчені ще сторіччя тому підозрювали, що мавпа походить від людини, а не навпаки.

17 Березня, 2013