Новини | без цензури!

1/3

Звинувачення Лілії Гриневич, ставлять під сумнів роботу понад півтисячі висококваліфікованих експертів, вчителів та науковців

Днями в ЗМІ з’явилася інформація щодо монополізації ринку підручників та зниження якості українських підручників з посиланням на Голову Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти Лілію Гриневич. Хочемо зазначити, що критичне зауваження носить традиційно упереджений характер та не відповідає дійсності.


Міністерством освіти і науки України проводиться системна робота щодо забезпечення учнів навчальних закладів якісною навчально-методичною літературою. З метою удосконалення якості навчальної літератури започатковано її відбір на конкурсній основі шляхом участі у  Всеукраїнському конкурсі рукописів підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

 


Експертизу комплектів матеріалів, які подаються на Конкурс здійснюють Предметні експертні комісії Конкурсу, Національна академія педагогічних наук України та Національна академія наук України. Тобто, до оцінки залучається більш як 500 практичних працівників, у тому числі науково-педагогічні працівники, методисти та вчителі відповідного фаху, практичні психологи тощо. Окрім того, рукописи підручників проходять громадсько-педагогічне обговорення у загальноосвітніх навчальних закладах.

 


Усі підручники, які стали переможцями Всеукраїнських конкурсів рукописів підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів, відповідають чинним навчальним програмам – це є одним з основних та обов’язкових критеріїв їх оцінки. Отже, кожен рукопис підручника проходить великий і ретельний шлях відбору. Тож, зауваження щодо низької якості підручників та непрозорості проведення Конкурсу є неправдивими та необґрунтовано ставлять під сумнів потужну роботу понад півтисячі висококваліфікованих експертів.

 


Відповідно до вимог законодавства, підлягають закупівлі за державним замовленням лише підручники тих авторів, рукописи яких стали переможцями Всеукраїнського конкурсу рукописів підручників для учнів загальноосвітніх навчальних закладів та мають відповідний гриф Міністерства.

 


Оскільки виготовлення підручників здійснюють видавництва, автор(и) рукописів підручників-переможців Конкурсу, скориставшись своїми авторськими правами, передбаченими Законом України «Про авторське право і суміжні права», самостійно та незалежно обирають видавництва для подальшої співпраці та заключають відповідні угоди. Саме у таких видавництвах, обраних авторами, здійснюється закупівля підручників.

 


Окрім того, до початку кожного навчального року Міністерством освіти і науки України друкуються відповідні переліки навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах в «Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України», а також розміщуються на сайтах Міністерства, Інституту інноваційних технологій та  змісту освіти.

 


Переліки навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах у 2013/2014 навчальному році складаються із 3469 назв найбільш якісної навчальної та навчально-методичної літератури. Видання вищезазначеної навчальної літератури здійснюється 105 видавництвами!

 


Таким чином, критичні зауваження щодо монополізації ринку видання підручників в Україні з боку Міністерства освіти і науки України, не відповідає дійсності та вводять в оману учнів, їхніх батьків, вчителів та широку громадськість.

 

 

 


Джерело: Прес-служба Міністерства освіти та науки України

 

 

 

 



Поділитись новиною:

05 Вересня, 2013

Найкоментованіші новини

Автор матеріалу: Свобода Слова в Україні

Коментарі

Вчитель |

23:38 18 Жовтня, 2013

 

 

(0)

Дитина пішла в 1 клас. Підручник з математики нараховує 150 грубих помилок. Як можна допустити в навчальні заклади таке неподобство?????????? Де експериментальна перевірка підручників? Де апробування?Що бази нема? Неправда і МО -це суцільна неправда- чому нині там вхід для вчителя ЗАБОРОНЕНИЙ? Чому в Африці навчають за підручником математики дітей дипломатів з розвинених країн за нашими укр. підручниками 70-80х років? Давайте будемо відвертими: не варто ускладнювати те, що має бути зрозуміле нам і нашим дітям. Порівняйте об'єм інформації початку 20 ст. у тому ж підручнику і нині -у 4-8 разів обсяг тексту і незрозумілої інформації!!А теореми, інтеграли і аксіоми як мали так і залишились в основи ідентичними.... Що думаєте, як виплатите тещам гонорари , то Україна признає їх творчість. Треба менше красти і працювати не на подачки знизу, ана майбутнє: своє і дітей. Усіх в Африку не відправите. А "подяка" від людей проходить через часи і покоління. Досить! МО- брехуни і казнокради.!

Залиште свій коментар


*не обов′язково

Залиште свій коментар через Facebook

Залиште свій коментар через Вконтакте